Nasz Dom Dzieciątka Jezus" działa na podstawie Aktów Prawnych:

  • Aktu Założycielskiego z dnia 1 września 2000r. w sprawie założenia Domu Dziecka "Nasz Dom Dzieciątka Jezus",
  • Ustawy o Pomocy Społecznej z dnia 12 marca 2004r. (Dz.U. Nr 64, poz. 593, z późn. zm.),
  • Ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o Wspieraniu Rodziny i Systemie Pieczy Zastępczej (Dz.U. Nr 149, poz. 887 z późn. zm.),
  • Konwencji Praw Dziecka,
  • stosownych aktów prawnych wykonawczych i przepisów prawa miejscowego,
  • Regulaminu Organizacyjnego.

W celu pomocy dzieciom i młodzieży współpracujemy z:

  • powiatowymi centrami pomocy rodzinie, rodzinami, asystentami rodzin, organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej, ośrodkami pomocy społecznej,
  • ośrodkami adopcyjnymi prowadzącymi poradnictwo i terapię dla rodziców i dzieci,
  • szkołami, do których uczęszczają, i szkołami, do których uczęszczały dzieci przed umieszczeniem ich w Domu Dziecka,
  • sądami rodzinnymi,
  • kuratorami sądowymi,
  • organizacjami zajmującymi się statutowo pomocą rodzinom, działającymi w środowisku rodziców dzieci, właściwymi ze względu na miejsce zamieszkania,
  • innymi instytucjami, organizacjami i osobami fizycznymi, które mają na celu wspieranie działalności Domu Dziecka,
  • kościołami i związkami wyznaniowymi,
  • rodzicami i innymi osobami bliskimi, a w zakresie życia rodzinnego z rodzinami zaprzyjaźnionymi,
  • wolontariuszami.

Kto może u nas mieszkać?

  • 14 wychowanków,
  • dzieci i młodzież w wieku 10-18 lat,
  • osoby całkowicie lub częściowo pozbawione opieki rodzicielskiej,
  • dzieci i młodzież wymagająca szczególnej opieki lub mająca trudności w przystosowaniu się do życia w rodzinie,
  • dzieci poniżej 10. roku życia - w przypadku m.in. szczególnej sytuacji zdrowotnej, rodzeństwa i potomstwa wychowanki,
  • młodzież w wieku 18-25 lat - gdy się uczy, za zgodą dyrektora,
  • małoletnie w ciąży i z dziećmi.

Cele i zadania placówki:

  • zapewnienie dzieciom całodobowej opieki i wychowania,
  • zaspokojenie niezbędnych potrzeb bytowych, rozwojowych, w tym emocjonalnych, społecznych, religijnych, zdrowotnych,
  • realizacja przygotowanych we współpracy z asystentami rodzin planów pomocy dzieciom,
  • przygotowanie wychowanków do samodzielnego życia poprzez realizację programu usamodzielnienia,
  • umożliwienie kontaktu dzieci z rodzicami i innymi osobami bliskimi, chyba że sąd postanowił inaczej,
  • podejmowanie działań w celu powrotu dzieci do rodzin,
  • zapewnienie dzieciom dostępu do kształcenia dostosowanego do ich wieku i możliwości rozwojowych,
  • objęcie dzieci działaniami terapeutycznymi,
  • zapewnienie korzystania z przysługujących świadczeń zdrowotnych​.